A JÓL FEJLETT „KIS MELLIZOM” NÖVELI A MELLIZOM VASTAGSÁGÁT ÉS SZÉLESSÉGÉT!

Első blikkre talán furcsának tűnhet az a mozdulat, hogy tolódzkodás egyenes karral!? Pedig hidd el ez egy kiváló technika, hogy fejleszd a kis mellizmot a pec minor-t!
A mellizom az egyik legkarizmatikusabb izom, már ha egy izomra lehet ilyet mondani. Olyan mint a bicepsz vagy a széles hát. Hangsúlyossá teszi a „viselőjét”! Ezért mindenki, köztük egészen biztosan Te is azon vagy, hogy minél nagyobbra dagaszd ezt a nemes izmodat.
Kipróbáltad már szinte az összes létező mellgyakorlatot, de a mellizmod megtorpant a fejlődésben? Nos, ez azért van, mert a hagyományos mellgyakorlatok a „nagy mellizomra (pectoralis major) összpontosítanak leginkább, pedig az alatta, oldalt lévő „kis mellizomnak” is  van szerepe a mellizmod szélén, méghozzá nem is akármekkora!
Próbáld ki az alábbi, elsőre kicsit furcsának tűnő gyakorlatot és figyeld meg, hogy változások fognak bekövetkezni mellkasod szélességét illetően!

HOGYAN CSINÁLD

1. Támaszkodj fel a tolódzkodó állványra (karjaira) vállszélességnél picivel szélesebben. A karod maradjon egyenes és kicsit előre terhelve engedd le magad, hogy megfeszüljön a melled.

2. A mellizmodat megfeszítve toljad fel magad! (Csak a vállad mozdul „lefele”)

Ami ezután jön az nem más, mint az áldásos izomláz, ugyanis nem jellemző, hogy sokan célzottan edzenék ezt az izmot. Mivel izolált edzésről van szó, így 10-20 ismétléses sorozatokat csinálj! (Ráadás súlyt is segítségül hívhatsz)


Egy kis szemléltetés az egyenes karú tolódzkodáshoz (pec minor dips-hez)