Mind tudjuk, hogy a minőségi izomépítés egy lassú folyamat. Azt is tudjuk, hogy épp emiatt a folyamatosság a kulcs. Folyamatosan edzened kell, máskülönben a várt fejlődés bizony elmarad, sőt az edzés elhagyásával a nehezen megszerzett fizikum is tovaszáll. Ilyen esetben a folyamat még hosszabbra nyúlik, hiszen az elveszett izomtömeget újra kell építeni. De mit szólnál ahhoz, hogy bizony bizony stratégiai pihenőkkel még nagyobbra nőhetsz.

Bizonyított tény, hogy minél régebb óta hajlítod a vasakat, annál nehezebben tudsz plusz fejlődést elérni, hiszen a tested hozzászokik az edzés által kiváltott izomépítő stimulációhoz. Ugyanakkor az is bizonyítást nyert, hogy ez az említett adaptációs folyamat megtörhető egy edzéskihagyással és tested újra érzékenyebbé válhat a stimulációra, ezáltal fokozott fejlődést tapasztalhatsz. Nyilván nem több hónapos leállásról beszélünk, de egy 10 napos edzésmegvonás képes újraindítani néhány fontos anabolikus jelátvivő fehérjét, melyek már szinte alig reagáltak az edzés stimulációra. Ezáltal az edzést követő „anabolikus ablak” (izomépítő időintervallum) is újra kitolható picikét.

A Baylor University korábbi anyagaiban publikáltak szerint a sovány izomtömeg és az erőszint is maradéktalanul megmaradt az edzés elhagyást követő 8-10 napban. Tehát az edzés rövidebb időre történő szüneteltetése – akár egy nyaralás erejéig – nem csupán nem okoz izomtömeg és erő visszaesést, hanem az edzésstimulációra való érzékenység „újrakalibrálásával” plusz előnyöket is okoz.

KONKLUZIÓ

Időnként egy kb 8-12 napos edzésmegvonás hasznos lehet, hogy fenntartható legyen az izomfejlődés folyamata! Fontos, hogy ez a szünet nem azt jelenti, hogy azért heti 1x 2x átdolgoztatjuk a testünket kis súlyos gyakorlatokkal, hanem azt, hogy a szünet az bizony SZÜNET és a vasakat erre az időre nem „zaklatod”! Érdemes minden 3-4 hónapnyi folyamatos, kemény edzés után beiktatni a már említett 8-12 napos edzés mentes időszakot. Azt mindenképpen fontos megjegyezni, hogy amennyiben nem edzel folyamatosan és intenzíven, úgy jóval kevesebb előnyt fogsz érezni egy ilyen pihenő után!