Sokszor nekünk szegezték már kérdést, hogy a low-carb, vagy a ketogén étrend mellett tudok e tömegelni! A válasz világosabb a napnál, NEM! Na de lássuk mi is ez valójában és mire jó, mire nem! Nos, a ketogén diéta eredetileg a gyermekek epilepsziás tüneteinek enyhítését szolgálta, illetve felnőttek számára is inkább terápiás célokra szokták javasolni. Röviden tömören, naponta legfeljebb 30-40g szénhidrát fogyasztását jelenti, illetve minden gramm CH-hoz és fehérjéhez 3-4g zsír bevitelét jelenti. Tehát tulajdonképpen az élelmi zsírok a bevitt tápanyagok 60-80%-át teszik ki és szénhidrátból csupán 2-4% a felső limit (pedig normális esetben a CH a teljes bevitel 45-65%-a szokott lenni).

A legtöbb vizsgálat azt mutatta, hogy a low-carb vagy ketogén étrend a felhalmozódott zsírfelesleg lepucolására alkalmas, mintsem arra, hogy az izomtömegünket gyarapítsuk (nem meglepő, tömegelésnél elengedhetetlen a megfelelő CH bevitel). Azt mindenképpen kalkuláljuk bele a dolgokba, hogy a testzsírszázalék csökkentése alatt is magasabb fehérjebevitel szükségeltetik, mint alap esetben, tehát 1,5-3g / testsúlykilogramm, hogy a megszerzett izomtömegből minél többet meg tudjunk tartani. Hatékonysága abban rejlik, hogy a korlátozott mennyiségű glikogén helyett a szervezet a zsírraktárakhoz nyúl és az azokban tárolt bőségesebb energiát „küldi a rendszerbe”.

Összességében kimondhatjuk, hogy nyilván muszáj lesz némi szénhidrátot magadhoz venni, mert anélkül bizony csúfos kudarcot vallhatsz edzéseid alatt és mivel a ketogén diétából hiányzik pár étel, mint például a gyümölcsök többsége, számos zöldség és gabonafélék, tejtermékek, így tápkieggel kell majd pótolnod az eredetileg ezekből nyert vitaminokat és nyomelemeket.

Ami TILOS:
A cukor - gyümölcsök nagy hányada tartalmaz cukrot -, a fehér liszt, kerülendő a rizs, a hüvelyesek, gyökérzöldségek, a ketchup, a majonéz, a tésztafélék és a müzlik is. Az alkohol fogyasztása amúgy sem pártolt dolog testépítő berkekben, de a ketogén diéta alatt kifejezetten TILOS!

Ami JÖHET:
A nagyon alacsony szénhidráttartalmú ételek mellett fogyaszthatsz magas fehérjetartalmú húsokat. Marhahúst, lazacot, csirkét. Ehetsz sovány sajtokat, tojást. Ügyelj arra, hogy egészséges zsírokat vigyél be a szervezetedbe, például olajos magvakat, avokádót. Sütéshez, főzéshez olíva- és kókuszolajat használj.

Végezetül pedig ajánlanánk pár remek kiegészítőt, ami hasznos társad lehet a diéta alatt:

Amix Super Vitamin-Mineral Pack (30 csomag)

Olimp Sport Gold Vita-Min Anti-Ox Super Sport (60 kap.)

Universal Animal Omega (30 pak.)

Olimp Sport Gold Omega 3 Sport Edition (120 kapszula)

Dymatize Iso 100 (2,2 kg)

SAN Rawfusion (900 g)