Sokaknál jelentkezett már az a probléma, hogy elakadtak a fejlődésben! Lehet Te is közéjük tartozol? Nos, akkor itt az ideje kipróbálni valami újat.

Nem csak a használt súly nagysága, vagy az adott gyakorlat, de „feszülési idő” (amikor izmaid megfeszülnek egy adott sorozatnál) is nagyban befolyásolhatja az adott izom növekedését. Ezt figyelembe véve célszerű az izom szettenként terhelés alatt töltött idejét 35-60 másodperc között tartani. Nade akkor ez mit is jelent ismétlésszám tekintetében? Nos, ez tulajdonképpen az egyes ismétlések végrehajtási tempójának függvénye is! Tehát amennyiben 1 másodperc alatt ereszted le a súlyt (negatív szakasz) és megállás nélkül újabb 1 másodperc alatt nyomod ki (térsz rá a pozitív szakaszra), akkor az optimális időtartományhoz (a TUT* elv alapján) 18-30 ismétlést kell végezned. Sokkot kaptál a magas ismétlésszámtól mi? Na, itt jön képbe a cikk címadó kifejezése is, lassíts és nőjj!

Nos, az izomrostok feszültség alatt tartási idejének (TUT – Time Under Tension = Az idő mialatt feszültség alatt van tartva az adott izom) optimális keretek között tartásához lassíthatsz is, azaz lassabban engeded le, majd nyomod ki a súlyt! Amennyiben 4 másodperc alatt végzed el a negatív szakaszt, alul 1 másodpercig megtartod, majd ezután 1 másodperc alatt emeled fel, úgy 1 ismétlést 6 másodperc alatt csinálsz meg. Így amennyiben figyelembe vesszük 35-60 másodperc közötti TUT értéket, „csak” 6-10 ismétlésre van szükség a növekedést legjobban stimuláló időtartományhoz. Illetve nem elhanyagolható az sem, hogy az excentrikus (negatív) szakasz lassításával a hipertrófiát kiváltó izomrost „sérülés” is fokozódik, tehát nősz!

Mi már leteszteltük ezt a TUT elven alapuló edzésmódszert és bizony karunk, mellünk, hátunk felrobbant! Tény, hogy nagyobb összpontosítást igényel, de amennyiben fejlődésed lelassult, úgy egészen biztosan megér egy próbát!