Az érzés, amikor az izmok megfeszülnek, majd megtelnek vérrel a vasak pakolgatásától, nos, az felbecsülhetetlen érzés! Arnold nem véletlenül hasonlította ezt az érzést egy folyamatos orgazmushoz! Az izmaid szó szerint a szemed láttára kezdenek el növekedni és szinte már lerobban a póló a karjaidról! Nade tulajdonképpen milyen dolgok szükségesek ahhoz, hogy elérd a maximális bedurranás állapotát?!

Fontos megérteni, hogy ez a bőrrepesztő durranás több, mint egy csodálatos és különös érzés – ez biztos jele annak, hogy megfelelően táplálkoztál, regenerálódtál és az adott edzéssel legyen az egy mellezés vagy egy bitang bicepsz edzés, elérted a célizmot! Továbbá a vazodilatáció másnéven értágulás fokozza az izmok hipertrófiáját (növekedését) azáltal, hogy a kitágult ereken átáramló nagyobb mennyiségű vér a növekedéshez szükséges anyagokat – aminosavak, anabolikus hormonok, oxigén – a célzónába, vagyis közvetlen az izmokhoz szállítja. Nade mégis hogyan lehet ezt az úgy nevezett vazodilatációt a maximumra pörgetni?

IGYÁL IGYÁL ÉS IGYÁL
Izmaidat duzzadt szőlőszemként, vagy aszott mazsolaként akarod látni? Nyilván a szőlőt választod ez nem is kétséges, mivel a mazsola a duzzadt szőlő dehidratált változata! Az életet adó víz hiányában csoffat és élettelen formát ölt. Az energiától kicsattanó, duzzadt szőlő ezzel ellentétben tele van vízzel, így telt és üde. Az izmaidra is hasonlóképp gondolj és máris megfogod érteni, miért ennyire fontos, hogy bőséges mennyiségű vizet igyál nagyjából egy órával az edzésed előtt és nyilván az izmaid kemény terhelése alatt is!

TUDATOS CH BEVITEL
Nagyon fontos, hogy elegendő minőségi szénhidrátot vigyél be, - például zabpehyet, rizst, burgonyát és teljes kiőrlésű kenyeret, gyümölcsöt stb. – az edzésed előtti étkezésed során, így az izmaid feltölthetik a glikogén raktáraikat (edzés után ugyanilyen fontos a megfelelő szénhidrát bevitel a glikogénraktárak visszatöltése végett). A glikogénkészlet lemerülése az izomsejtek vízvisszatartó képességére is negatívan hat, így nem leszel képes maximálisan bedurranni, bármilyen keményen is edzel!

TÁPLÁLÉKKIEGÉSZÍTÉS
A Nitrogén-Oxid (NO) a test által természetesen is termelt molekula, ami szükséges a véredények kitágulásához, így biztosítva, hogy a vér nagyobb ütemben áramolhasson izmaidban. Táplálékkiegészítőként edzés előtt 35-40 perccel érdemes arginin, citrullin-malát , agmatine, cékla kivonat, betaine, szőlőhéj kivonat, vagy galagonya kivonat hatóanyagú formulákat bevinni, hogy megemelje az NO szintet és ezzel hozzásegítve izmaidat egy intenzívebb bedurranáshoz. Sokan az Arginin Alfa Ketoglutarát tartalmú kiegészítőkre esküsznek nem véletlenül, mert ez egy elég erőteljes és potens arginin származék. Továbbá hasznos a glicerol és kreatin együttes használata, mert fokozzák az izomsejtek víztartalmát (sejtvolumenizálok) így optimalizálva azt a bizonyos „szivattyú effektust”!

Továbbiakban ajánlanánk pár kiváló edzés előtti formulát is kínálatunkból, amik nagy segítségedre lehetnek a maximális bedurranás elérésében, íme:

Nutrex Hemorage Black (243g)

BSN N.O. Xplode (1kg)

Universal Animal Pump (30 pak.)

Olimp Sport Blackweiler Shred (480g)