A Rest-pause módszer tulajdonképpen leegyszerűsítve az ismétlések közé iktatott pihenőt tartalmazó edzésmódszer. Nade azért nem eszik ennyire forrón a kását, picit vizsgáljuk meg jobban, hogy mitől is olyan jó ez a technika.

MI A REST-PAUSE MÓDSZER
Ennél az edzés módszernél amikor eléred a sorozatod végén az izombukást, akkor egy rövid pihenőt iktatsz be, majd ismét elkezded csinálni (folytatni) a sorozatodat ugyan azzal a súllyal és megint bukásig tolod. Sok esetben a Rest-Pause módszert arra használják, hogy egy adott ismétlésszám tartományt elérjenek, ilyenkor több belepihenést is tartalmaz. Általában azért a 1-3 pihenés alap szokott lenni.

MIÉRT JÓ?
Nos, tulajdonképpen egészen egyszerű okból! Azért, hogy extra ismétléseket tudj kipréselni magadból izombukáson túl is hasonlóan a vetkőző sorozatokhoz (Dropszettek). Ezek az extra ismétlések fokozzák izmaid méretét és teljesítőképességét. Érdemes megjegyezni, hogy a Drop szettek és a Rest-Pause módszer ugyanazt a célt szolgálja (extra ismétlések kipréselése) mégis vannak lényegi különbségek a két technika között. A Rest-Pause módszernél nem a súlyból veszel vissza, mint a vetkőző sorozatoknál, hanem pici pihenővel pont annyit hagyod izmaidat feltöltődni, hogy újra igába foghasd őket pár ismétlés erejéig. Tehát a gyakorlatban pl. 12 ismétlést meg tudsz csinálni, akkor minimális pihenők beiktatásával az összes ismétlés tartomány elérheti a 15-20-at ezáltal növelve a sorozatonkénti edzésvolument.

VÉGREHAJTÁS
Válaszd ugyan azt a súlyt, amivel alapesetben is csinálnád a gyakorlatodat. Csináld bukásig és most jön a lényeg, pihent 10-20 másodpercet, majd csinálj még pár extra ismétlést szintén bukásig. Ezt 2-3 alkalommal megcsinálod, nos, akkor már elég szép ismétléstartományra lehetsz képes jobban átdolgoztatva az adott izmodat. Nyilván nem fog menni már annyi ismétlés, mint a pihenők előtt, de összességében a volumen nagyobb lesz. Jó taktika lehet az is, ha az első pihenő előtt nem izombukásig csinálod a sorozatot, hanem 1-2 ismétléssel előtte abbahagyod, így a pihenő után több ismétlésre leszel képes, mintha kicsutkáznád az adott sorozatot.


Rövid kis szemléltető a rest pause módszerről!